Oldalak

2013. október 6., vasárnap

 http://www.orvenyes.hu/images/cimer.jpg Örvényes 2013.08.

Hát jó rég jelentkeztem az már biztos...
Nem is tudom, hogy kezdjem...
Az egész úgy kezdődött, hogy el kéne menni a Balaton partra pár napra az "új" bódéval.

Felhívtam egyik ismerősömet, hogy tud-e valamilyen helyet, ahol lehet vad-kempingezni.  Az ő javaslatára döntöttünk Örvényes mellett. 
Tudni kell az egészről, hogy hogy egy 95 Ah-s indítóakkumulátoron és egy inverteren kívül, semmink nincs ilyen esetekre. Tehát nagyon ki voltunk hegyezve áramilag.
Mindezek tudatában Augusztus 5.-én elindultunk. Főtt kaját valamennyit vittünk itthonról, mert annyira hirtelen jött  ez az egész, hogy sajnáltuk kidobni. (meg amúgy is vittünk volna) 
Kenyeret meg ilyesmit nem vittünk, gondoltuk veszünk valahol útközben.

Miután Lesencetomajnál hiába üldöztük a kenyeres autót (az istennek se állt meg. amikor közel értünk hozzá továbbment. Pedig dudáltunk, villogtunk neki erősen. A végén már csak nevettünk rajt. :-D), Tapolcán vettünk a Lidl -nél.
Végül is odaértünk minden különösebb gond nélkül. A strandhoz vezető út elég szűkös, de azért le lehet menni bódéstól.
Miután napközben értünk oda, helyet - főleg bódéstól - esélyünk nem volt találni.
Ezért továbbmentünk kicsit és megálltunk a mező szélén.





Nem kicsit volt meleg a bódéban, de örültünk, hogy egyáltalán le tudtunk parkolni. :-)))

Mivel már nagyon kajásak voltunk, a Hugi gyorsan elkezdte melegíteni a tejfölös krumplit én meg elmentem a faluba vízért. Ekkor még nem tudtam - most már tudom - nemhogy Örvényesen, de a közeli falvakban sincs egy nyomorult nyilvános nyomós kút.
mit volt mit tenni, megkajáltunk, majd elmentünk egyet csobbanni. Isteni volt! Bár nekem kicsit hideg volt a víz, de jól esett. Miután visszaértünk, csak-csak gondolkoztunk honnét is lehetne egy kis vizet szerezni legalább a mosogatáshoz. Nem tudtam mást kitalálni, mint a parkolóval szembe lévő egyik nyaralótulajtól kértem 5 litert. Adott szívesen, sőt mondta, hogy ha kell menjek még nyugodtan.
Ő világosított fel, hogy van a faluban forrás, a templom oldalán.
Na nekem se kellett több. Bevágódtam a kocsiba és megkerestem.
Isteni finom hideg vize van. Tiszta, iható. (Mi legalábbis végig ezt ittuk)




Koordináták: 
46° 54' 49.2084" N, 17° 49' 0.4044" E





Miután a vízproblémánk megoldódott, visszamentünk a strandra. Menet közben betértünk a korábbi jótevőnkhöz és a víz helyett vittünk neki jó hideg sört. Kérdeztük tőle, hogy be tudunk-e állni a parkolóba valamikor, vagy egyáltalán lehet-e itt éjszakázni?
Mondta, hogy szoktak itt lenni lakókocsisok is meg lakóautósok is pár napot. Este olyan 6-7 óra körül próbálkozzunk mert arra már kezd kiürülni a parkoló.
Így is lett. 7 óra után átálltunk már egy korábban kiszemelt helyre:





Maga a hely jó volt, mert majdnem egész nap árnyékban volt a bódé, de este elleptek bennünk a szúnyogok rendesen. A vacsorát nem is tudtuk kint megenni. Ahogy lement a nap, valósággal be kellett menekülnünk a bódéba.
Megmondom őszintén, hogy olyan rég voltam a Balaton parton este, hogy nem is gondoltunk a szúnyogriasztóra. Most már tudjuk, hogy enélkül nem szabad elindulni. :-)
Az éjszakánk nyugodtan telt, semmi hangzavar nem volt.
Másnap korán reggel fűnyíró hangjára ébredtünk.
Kinéztem mi is történik. Egy idősebb úr nyírta füvet mellettünk. Kiderült hogy sikerült oda állnunk, ami állítólag a helyi horgászegyesület tagjai részére van fenntartva. Nem értettem miről is beszél, hiszen egyrészt semmiféle tábla nem jelezte ezt, másrészt meg ha mi nem állunk oda, akkor megteszi más napközben.
Mindegy nem vitatkoztam vele mert jobb a békesség, meg láttam rajt hogy kicsit már kettyós az öreg.
Másnap viszont este elcsíptünk egy fiatal horgász csávót. Megkértük, hadd menjünk be megnézni a stéget.
Hát az valami meseszép volt. Tisztára olyan feelengje volt mintha a Tüskevár c. filmbe csöppentem volna.





Itt próbáltuk ki először a nagy nehezen megszerzett szennyvíz-taxit is.


Mondanom sem kell, hogy mennyivel komfortosabb és esztétikusabb mint az eddig használt mosószeres vödör. Az sem volt rossz, de azzal elég sűrűn kellett volna rohangálnom üríteni.
A WC szennyvíztartálya hál' isten kibírta ezt a pár napot. Igaz, csak reggel használtuk többnyire, de a Thetford nem hazudtolta meg önmagát. semmi szaghatás nem volt a bódéban. (Azért még egy napot már nem bírtunk volna ki vele, mert egyrészt megtelt, másrészt mikor itthon kiürítettem, az volt egy kis bukéja. Nem vészes, de volt.)

A hűtés: Ezt úgy oldottuk meg, hogy eleve lefagyasztva vittünk magunkkal pár  üveg vizet itthonról, valamint az összes "egyéb" italt is lehűtve raktuk be.
Ezzel a megoldással + a bódé hűtőjével pár napot el lehet lenni.
Ha valaki hosszabb időre szeretne vadulni, akkor javaslom valamilyen háromüzemű hűtő beszerzését, vagy egy áramfejlesztőt.
Idén vettünk egy ilyen hűtőt a Celldömölki bolhapiacon 6.500.- Ft-ért. Ez is tökéletesen működik az inverteremről, de itt is fennáll a probléma: Az akku kapacitása.
Tehát a megoldás vadulásra: A gázos hűtő. (Már akinek nem elég a gyári hűtő kapacitása)
Ami az áramot illeti: Mint a bevezetőben írtam más lehetőség nem lévén, egy indítóakkut tettem be. Erre csatlakoztattam az invertert, hogy legyen áramunk. Ez nem rossz megoldás pár napra, csak ne lenne olyan hangos az a k...a ventilátora. (Most egy ventilátor nélküli változatra vadászok)
Mivel nem tudtam, hogy mennyit is bír ez az akksi (úgy kaptam egy autószerelőtől, mert már nem indított), ezért se TV-t se egyéb "luxus" eszközt nem vittünk magunkkal és az invertert is csak este illetve reggel kapcsoltam be.
Mindenesetre a következő projekt az lesz, hogy ki lesz építve a 12 V-ról működő rész is, mert jövőre ismét kiváltom a horgászengedélyt és minél több vízre el szeretnénk menni vadulni.

Bátran ajánlom a helyet pár napos vadkempingre. Kellő odafigyeléssel nem kell tartani az esetleg rossz szándékú emberektől sem. (Gondolok itt a kocsifeltörésekre, stb.)
Mi pl. átlag óránként kimentünk (hol én, hol a Hugi) megnézni mi is van szerelvénnyel.

Száz szónak is egy a vége: Jól éreztük magunkat, és valószínű hogy jövőre ismét ellátogatunk ide pár napra.

A többi kép itt található: Örvényes_2013.





2 megjegyzés:

iszugy írta...

Na,akkor megpróbálom újra.

Bocsi,de elfelejtettem mondani azt a forráskutat a falu közepén.Meg bent a strandon is lehet vizet vételezni a vizs blokkban a nyitvatartási idő alatt.Mi ott szoktunk zárás előtt zuhanyozni is.Igaz nem pucéran mindenki szeme láttára,de az is valami.Zárás után már nincs rá lehetőség,mert elzárják a főcsapot.
Az autófeltörésre pedig valóban oda kell figyelni,mert elég gyarori eset,ahogy mi is láttuk.További jó kempingezést!

Pegi írta...

A forráskútról írtam én is, de azért köszönjük.
A strandon meg nem mertünk vizet vételezni, mert féltünk, hogy esetleg probléma lesz ha megjelenünk ott vizeskannával.
A zuhanyzóval is csak annyi probléma, hogy nem tudom mit szólnának hozzá, ha nekiállnék ott tusfürdővel dorbézolni. :-DDD
De ettől függetlenül lehet hogy nem gond. Majd legközelebb kipróbáljuk. Max. elhajtanak bennünk. :-))

Köszönjük a tanácsokat.