Oldalak

2011. június 4., szombat

Ha csak egy kicsi hiányzik… :-)


Gázp.tartó_3 Korábban már kérdezgettem az index lakókocsis fórumán, hogyan lehetne leszedni a KEG 11 kg-os palackjáról a fogantyúkat. Az én tárolómnál ugyanis pár centin múlott, hogy nem tudtam lecsukni a tetejét.

Ez a pár centi a fogantyúk eltávolításával meg is oldódott.
Javaslat volt bőven, amit ezúton is köszönök a srácoknak, de sajnos egyik sem volt kivitelezhető az én esetemben.
Ma délután viszont gondoltam egyet és lesz ami lesz, nekiláttam tüzetesebben is szemügyre venni ezt a palackot.
Abból indultam ki, hogy fém a test, műanyag a fogantyú, amit nem úgy öntöttek rá. Tehát valahogy fel kellett rakni rá, ergo le is lehet szerelni valahogy.
Ekkor lettem figyelmes ezekre a kis műanyag stiftekre:
KEG palack002
Ekkor már tudtam, hogy nyerő vagyok. Király
Nekiestem egy hegyes célszerszámmal (régebben a cipész-árnak hívták) és kipiszkáltam annyira, hogy meg tudjam fogni fogóval.
Miután eltávolítottam mindkettőt (a két oldalán van), egy nagyobb csavarhúzóval rásegítettem kicsit a réseken. Simán szétjött.
Így néz ki szétszerelt állapotban:
KEG palack001 
KEG palack003
A képeken talán látható a kb. 6 mm-es furat, ahol a stiftek voltak.
Miután ez megtörtént, beraktam a helyére a palackot és örültem. ok
Tehát így néz ki “meztelenül a palack immár a helyén:
KEG palack004

Hogy miért is nem jó nekem az 5 kg-os palack?
Több okom is van rá:
  1. Elég régi lehet már és az isten se tudja mikor volt utoljára nyomáspróbázva. Egy ismerősöm töltette még a télen egy benzinkúton, de kicsit szerintem többet nyomtak bele mint kellett volna. Most már a megfelelő mennyiségű gáz lehet bent, mert használtam belőle annyit, de ettől függetlenül az ördög nem alszik…
  2. A fentebb említett okból kifolyólag jelenleg autógáz van bent, ami jó lesz télen. (Bár kétlem, hogy a nagy mínuszokban én megyek valahová a lakókocsival)
  3. A súly. Ugyanis jelenleg az 5 kg-os palack súlya (amiből már hiányzik egy bizonyos mennyiség) 11 kg. A KEG palack teljesen feltöltve 18 kg-t nyom, amiből 11,5 kg a gáz. Tehát (nyáron legalábbis ) nekem jobb ezt vinni magammal.
Az már más kérdés, hogy kempingbe úgysem használja annyit az ember, csak ha vadulni megy. yes
Utószó: Ha valaki ezután a példámat követi, akkor próbálja meg finomabban mint én, mert azért maradtak nyomok. De talán cserekor nem veszik észre…

0 megjegyzés: