Oldalak

2011. szeptember 25., vasárnap

Lakókocsi fejlesztés N°4.


Digue avatarkép  Elérkeztünk a lakókocsi fejlesztés című sorozatunk 4. részéhez.
Nem is tudom hol kezdjem. :-)
Kezdjük talán a mini konyhával.
Tulajdonképpen ez nem is mini konyha, mint amilyet elképzeltek és a katalógusban láttok, de a célnak megfelel.
Minikonyha001
Még Borgátán láttuk a mellettünk lévő házaspár elősátrában és megkérdeztük: hogyan is készült?
Kérdésünkre elmondta a tulaj, hogy még anno 20 éve látta ő is egy lengyel lakókocsisnál és lekoppintotta. (Most ezt tettem én is.)
Maga a váz anyaga 10*1-es acélcső, amit nem is volt olyan egyszerű beszerezni, mint az ember azt elsőre gondolná. 12*1-es mindenhol van, de 10*1-est nagyon kevés helyen tartanak. merges2
A képen látható szerkezet ötletesen körbe van zárva bőrből készült huzattal, de mi (még) ilyet nem csináltunk hozzá. Eddig ugyanis nem volt rá szükség. Lehet, hogy szerencsénk volt, de se hangyák, se bogarak nem támadták le a rajt tárolt edényeket, illetve élelmiszert.
Anyagszükséglete:
  1. 5 db 10*1-es Acélcső (Polctartónak. Hossza: 90 cm.)
  2. 2 db 10*1-es Acélcső (Váznak. Hossza: 121 cm)
  3. 2 db 10*1-es Acélcső (Váz elejének Hossza: 110 cm)
  4. 1 db 8 mm-es Bútorlap (Felső polc-fűszertartónak. Mérete: 18,5*96 cm)
  5. 1 db 8 mm-es Bútorlap (Felső polc-rezsónak, indukciós lapnak, stb. Mérete: 40*95 cm)
  6. 2 db 8 mm-es Bútorlap (Alsó polc-kenyértartónak, egyebeknek. Mérete: 37,5*93,5 cm)
  7. 3 cm * 3 mm gyalult keményfa léc. (A fűszertartó polcra ütközőnek)
  8. 4 db 8-as ún. menetes szár toldó. (ebbe megy majd a talpcsavar, a szintezéshez)
  9. 4 db Talpcsavar. (Ezzel tudjuk kiszintezni az egész állványt, nehogy kifollyon a zsír a rántott hús alól. nagylol )
  10. 4 db 6*30-as kapupánt csavar. (ezt nem linkelem, gondolom tudjátok miről van szó. Egyébként a felső fűszertartó polc rögzítéséhez kell.)
  11. 16 db 6-os szárnyas anya. (ezt megint nem részletezném, adja magát.)
  12. 14 db 6*30-as, vagy 6*25-ös csavar. (ezt kell ráhegeszteni a polctartók végeire.)
  13. 1 doboz horganyspray. ( Biztos vagyok benn, hogy páran túlzásnak tartják, de a váz 1 mm-es falvastagsága miatt kell ez. Katódos védelmet ad.)
  14. Ezen kívül a végső felületkezeléshez tetszés szerinti zománcfesték.
  15. Munkakedv, kreativitás és türelem…
Tehát akkor jöjjön a “gyártás”: Miután hazaértél szerencsésen (görbülések nélkül) a csövekkel, először is mosd le hígítóval, majd még egyszer mosd le. Miért? Hát azért, mert a gyári olajos réteget egy mosással nem tudod eltávolítani. (de lehet hogy még kétszeri mosással sem)
Én görgős csővágóval daraboltam a csöveket. Egyrészt így egyenesen sikerült levágni, másrészt meg ezen jobban megállt a menettoldó.
A darabolás után rézcső-hajlítóval méretre hajtottam a polc két oldalsó-hátsó részét.
Minkonyha méretes_1 
Miután ez megvolt, elkészítettem az elejét is. Mindkettőnél 1,5-2 cm-t ráhagytam, mert a hajlítási sugárból adódó rövidülés kiszámítása nem az erősségem ilyen milliméteres léptékben. falbav
Minikonyha méretes_2 Minikonyha méretes_3
Ez után összehegesztettem, majd miután sikerült kiégetnem az anyagot, rézzel befejeztem az egész műveletet.
Már csak a merevítők illetve a polctartók legyártása volt hátra.
Ez megint csak nem volt egyszerű, mert a 6-os csavart ráhegeszteni egy 10*1-es acélcsőre trafóval… ?!
De mindegy, megoldottam. Nem fogjátok elhinni: Az utolsó csavarnál fogyott ki a Dissouse palackom.
Mindegy, valahogy csak sikerült összetákolnom a cuccost. :-)
Ez után következett a hegesztési varratok, illetve a “rezezés” finomítása. Reszelővel, csiszolóvászonnal, stb. Miután ez is megvolt, az egészet még egyszer átmostam higítóval, majd száradás után rozsda gátlóval illetve rozsdaoldóval. Nem mintha rozsdás lett volna, de főleg a hegesztéseknél nem árt neki.
Pihentettem 1 napig, majd lefújtam az egészet horganyspray-vel.
Ennek sok száradás nem kellett. Igaz, hogy a dobozra 24 óra volt ráírva, de kb. 1/4 óra múlva már száraz volt. Én azért biztos ami biztos csak másnap fújtam át zománccal. (Sokat ezzel már nem foglalkoztam, mert a katódos védelem úgyis megfelelő. A zománc csak díszítésnek kellett rá.)
A végső festékréteg száradása után belepróbáltam a talpcsavarokat. Eléggé szorultak főleg a menet vége felé, ezért menetfúróval átjárattam teljes hosszban. Ez után – olajat nem sajnálva – a helyükre kerültek.
Minkonhya talprész
A polcokat bevallom őszintén, asztalossal vágattam le. Egyrészt nem volt ilyen vékony bútorlap, másrészt meg kézi körfűrésszel kiszabkodta volna egyik oldalon a vágás mentén a laminálást.
Hát ilyen lett:
Minikonyhánk_3
Minikonyhánk_4
Hátra van még a "függönyözés". Ez alatt azt értem, hogy kellene a főzőalkalmatosságok mögé, hogy ne fröccsenjen rá az étel az elő sátorra, valamint az elejére is kellene. Egyrészt a bogarak ellen, másrészt meg hogy ne lehessen látni, mi van a polcokon. Nem mintha államtitkokat rejtegetnék, de mégis...
Így néz ki "éleseben":

Ideiglenesen ez az alu lemez szolgál, mint fröccsenésgátló.
Még mielőtt ez elkészült, vettünk egy kis LCD TV-t, mert a régi CRT-s egyrészt elfoglalt minden helyet a kis ágyon (máshová ugyanis nem tudtuk tenni), másrészt meg kellett hozzá egy DVD-t dekóder a MinDig  TV adásaihoz.
Ezt már az ágy fölé helyeztük. Egyrészt mikor TV-t nézünk a lakóba akkor vagy pocsék idő van, vagy már este. (vagy csak döglünk simán. nagylol )
Más megoldás nem lévén, a talprészt leszereltem, majd a TV hátulján lévő eredetileg is a fali rögzítésre kialakított csavarhelyekre vágtam egy vékony szögvas anyagot. Erre fúrtam középre egy lyukat és ebbe akasztom a láncot. Kicsit brutálisnak tűnik, de a valóságban nem az.
Maga a TV alját pedig egyszerűen a függönykarnis takarójára támasztottam fel. Lefele megtartja az alját, kifelé pedig a lánc fogja. Mondjuk ezzel még annyit kell tennem, hogy az alját valahogy meg kell akasztanom, mert kifelé nem fogja semmi. Én valami tükörrögzítő müa. elemre gondoltam, aztán majd meglátom mit találok hozzá az üzletekben.
A TV tetejét mint említettem, lánccal rögzítettem a bódé oldalfalához.
TV tartó
Menet közben természetesen nincs a helyén, de a célállomáson pillanatok alatt fel lehet rakni.
És így néz ki a helyén:
TV a helyén
Még a Siófoki hűvös időszak után eldöntöttük, hogy bizony elő sátor kell.
Körülnéztünk pár helyen és végül a Hollakó nevű társaságtól vásároltunk egyet.
Elősátor új
Mivel világításunk nem volt, ezért gyorsan ezt tudtam kitalálni:
Sátorvilágítás_1 Sátorvilágítás_2
Magával a sátorral nincs is különösebb gond, de: A cövekeket elfelejtették elküldeni hozzá és hosszas telefonálgatás után a lányoméknak odaadták. Ezeket küldték hozzá:
Cövekek Hollakótól 
No comment…
A fejlesztés kategóriába tartozik, bár ehhez különösebb szakértelem nem kell, de lecseréltem a szélességjelző lámpákat is, mert már nagyon ki voltak fakulva.
Széllességjelző régi Szélességjelző új
Kicsit másabb ugye?
Még Siófokon nagyon megtetszett Valiék sütője, ezért rámozdultam a helyi zsibvásáron.
Nem volt egyszerű, de a múlt hétvégén sikerült beszerezni egyet 4.000.- Ft-ért.
Minisütő_1 Minisütő_2
Ezt mondjuk nem fogjuk mindig magunkkal cipelni (már csak a súlya miatt sem), de ha min. 1 hétre megyünk valahova, ahol van áram is, akkor nagyon hasznos tud lenni.
Vettem még a piacon 500.- Ft-ért hősugárzót is hűvösebb időkre. Király
Ez a barométer már korábban felkerült a helyére, de talán még nem láttátok:
Egyenlőre most itt tartunk, de ez még korántsem a vége.
Tervbe van véve a kis ágy átalakítása (a szétszerelés már megtörtént), ugyanis nekünk jelenleg csak a nagy ágynál van asztal. Ezzel meg az a gond, hogy rossz idő esetén (vagy ha nincs elő sátor) nem tudunk hol étkezni. Illetve tudnánk, de akkor mindig össze kell csukni az ágyat.
Tehát most a kis ágyból lesz két ülőke+ egy asztal. Gyárilag is ilyen volt, de valamelyik ostoba kidobta belőle és dög nehéz bútorlapból csinált ágyat.
Ezen kívül még mindig függőben van a ledesítés, illetve a belső világítás átalakítása.
Kellenének valami szebb lámpák, kellene a mosogató alá is valami világítás, és az elkészült kis asztal fölé is ki kell találnom valamit.
Szóval elképzelés van, de majd a pénztárcánk eldönti, hogy mi valósulhat meg ebből. yes
Köszönöm, hogy elolvastad. Ha tetszett, lájkold, hátha valakinek a segítségére lehetek az írásommal. Ha nem, akkor is. cukorfalat

0 megjegyzés: