Oldalak

2011. január 23., vasárnap

Lakókocsi (a kezdetek)


Sokáig gondolkoztam, egyáltalán belevágjak-e ebbe az egészbe, mert nem vagyok bent biztos, hogy mindig lesz időm írni róla (vagy kedvem, vagy mit tudom én… :-D )
Mindegy, elkezdem.

Szóval: 2010. decemberében hosszas utánjárás után megvettük életünk első lakókocsiját. Egyrészt az ára miatt kellett rengeteg hirdetést végigböngészni, másrészt meg a súlya miatt. Mivel jelenleg egy Suzuki Ignisünk van, ezért nem volt mindegy, hogy milyen össz. illetve önsúlyú bódét vásárolunk.
A választás végül egy Digue Ibis 376 TD-re esett.
DSC_6264
önsúlya: 375 Kg.
összsúlya: 750 kg.
Egy idős házaspáré volt, akik rendkívül korrekten álltak hozzá a dolgokhoz. (A hitellel kapcsolatos kálváriánkat egy korábbi postban már olvashattátok. Na mindegy, lépjünk túl ezen.
Meghoztuk a bódét, majd következett a takarítás, mert eléggé hogy is mondjam el volt hanyagolva:
DSC_6253
DSC_6256
DSC_6258 
Takarítás közben természetesen el lettek tüntetve ezek a csúf fogasok is,
DSC_6270
mert rendkívül igénytelennek tartottam őket. Én nem is értem, hogy ember hogyan lehet ennyire primitív a mai világban. Ilyen gagyi megoldást már rég nem láttam. Nem számoltam össze, de ezek (mármint a régi tulaj) ku…..a rámozdultak a fogasokra. Amerre lépek, arra fogas van mindenütt.
Ezen kívül leszedtük ezeket az enyhén szólva is retrós függönyöket, és helyettük vettünk újakat, amit a lányom egyik barátnője (Csipkerózsika, alias Szilvi) meg is varrt méretre.
Erről képet sajnos nem tudok felrakni, mert egyrészt a feleség nem engedte még őket “beüzemelni”, másrészt még hiányzik 4 db függönytartó. Ez vagy ilyen rugós biz-basz lesz,
DSC_6320
vagy valamilyen vitrázsrúd.
Maga a bódé energia ellátása kempingben már megoldott, de vadkempingezésre még alkalmatlan.
Van ugyan hozzá 2 akkumulátorom (egy 85 és egy 95 Ah-s), de fix helyre még nincsenek beépítve. Ezen kívül kell bele egy inverter, egy mosdócsap (ez sajnos nem működik, amire a vásárlás után jöttem rá)
DSC_6259
Kellene valami kis víztartály is a mosdó alá, vagy ha ez nem lesz, akkor kell a vízrendszerbe egy müa. elosztó. Ez nem nagy költség lenne, de viszont a mosogató csapja lábkapcsolós. Ebből adódik, hogy ha nem rakok a mosdónak külön tartályt, szivattyúval, akkor lehet azt a csapot is cserélni.
mosog.csap
Anyagilag ugyanott vagyok, csak még nem tudom, hogy kell-e nekem külön víztartály, vagy elég lesz a jelenlegi:
DSC_6253
Ez, ahogy saccolom kb. 20-30 l-s lehet. Fogalmam sincs mire elég ez. Mindenesetre majd kiderül. :-)
“Természetesen” van a bódéban fűtés is:
DSC_6280
Ez hál’ isten tökéletesen működik. Esztétikailag nem éppen a legszebb látvány, de még nem jöttem rá, hogyan is lehet levenni a burkolatát. Ha ez meglesz, abban a pillanatban már festem is le, illetve kitisztítom.
Gázpalackügyileg elég jól el vagyok látva, mert egyrészt kaptam hozzá egy 5 kg-s acél palackot, másrészt meg volt nekem egy 11,5 kg-s alu palackom, amit Gyuszi barátom elcseréltetett egy ugyanilyen töltősúlyú KEG palackra.
KEG palack
Ezen kívül van még egy 2 kg-s alu palackom, amit az elő sátorban, illetve a szabadban történő sütéshez-főzéshez gondoltam beüzemelni.
Ha már itt tartunk. Mármint elő sátor. Amit ehhez kaptunk, az tulajdonképpen (a hozzáértők szerint) nem is elősátor, hanem előtető. Nem tudom miért, de azt mondják az.
Szerintem meg sátor. Van teteje, két oldalról zárt, ennél fogva sztem. sátor.
Elősátor_1
Felállítani még nem tudtuk, mert nincs kedvem ponyvát sikálni ilyen hidegben. Majd csak jó idő lesz.
Röviden ennyi volna a bevezető. A bódéval kapcsolatos fejlesztéseket folyamatosan közzé teszem, hátha másoknak is tudok egy kis segítséget nyújtani, de a következő cikkek melyeket a címkefelhőben lakókocsi címszó alatt találtok, már inkább az útjainkról fognak szólni…
Ha valakinek van ötlete, javaslata akár a bódé kialakításával, akár úti célokkal kapcsolatban, örömmel fogadunk mindent.

0 megjegyzés: