Oldalak

2011. április 18., hétfő

Lakókocsi fejlesztés N°1.


Elég régen írtam a bódén történt fejlesztésekről. Sorry. :-(
A legutóbbi lakókocsis poszt óta ezek a dolgok történtek:

A régi csúf műpadlót leburkoltam laminált parkettával. Páran győzködtek, hogy nem kéne, mert megnöveli a bódé súlyát, meg be fog penészesedni alatta.
Na innét üzenem nekik, hogy amilyen parketta lekerült, annak a hátoldalán gyárilag rajt van egy szigetelő réteg, ennél fogva nem tud penészesedni. A súlyra meg csak azt tudom mondani, hogy kb. 20 kg-l lett nehezebb a bódé.
Aki esetleg nem emlékezne rá, ilyen volt:
Régi belső
És ilyen lett:
Lakókocsi belső új (2)
Ezen kívül ki lettek cserélve a régi függönyök is, mert igencsak idejét múlták már…
Ez lett belőlük:
Lakókocsi belső új (1)
Parkerdő_7
Ezen kívül (igaz nem a fejlesztés kategóriába tartozik, de igen csak fontos tud lenni ha kell. :-D) sikerült a Vaterán szert tennem egy mobil WC-re is. Voltak páran, akik feleslegesnek tartották, de én azon a véleményen vagyok, hogy ha csak egyszer is kihúz a kellemetlen helyzetből, már megérte. Egyébként 6.500.- Ft volt az ára, amit ha a kínálatot megnézzük jó vétel.
Róla van szó:
Budi
Röviden: 15 l-s az öblítőtartálya, 21 l-s a szennyvízrésze. Ki-ki döntse el, hogy ez elég vagy kevés-e egy lakókocsiba. A Google-ba ha beírjátok “Porta Potti XG”, elég sok infó van róla.
És akkor a tükör: Sokat agyaltam rajt, mire rájöttem, hogy mivel is tudnám a külső “póttükröket” felrögzíteni a gyári tükrökre.
Mikro hoztuk haza, 60-70 km/h-s sebességnél már kezdett elég durván mozogni a tükröm. Tettünk rá még egy gumipókot, de hát ez igencsak kezdeti megoldásnak tűnt, főleg hosszú távon.
Végül is “Hilti-szalag” mellett döntöttem. Na azért nem simán ezt alkalmaztam, mert azért ez elég durván leamortizálta volna a gyári tükröm műanyag keretét. Volt itthon öntapadós szivacs csíkom, amivel egyszer betekertem a szalagot. Előtte természetesen óvatosan nagyjából formára lett hajlítva, a gyári tükör alakját követve. Ez után még pluszba betekertem vászon alapú “TESA”-val.
Bátran ki merem jelenteni, hogy a legtökéletesebb megoldás. Az alap ötletet egyébként Gruau adta, amit ezúton is köszönök neki.
Sokan most meg lehetnek botránkozva, hogy miért nem vettem 300.- Ft-ért gyári gumirögzítőt hozzá?
Hát elmondom: Többeket megkérdeztem és egybehangzóan állították, hogy max. 1 szezont ha kibír. Az a probléma ezekkel, hogy azok kicsi kis gumi kiemelkedések egy idő után (ami elég hamar bekövetkezik) egész egyszerűen “letöredeznek”. Ennél fogva nem tudják ellátni a feladatukat.
Na ezt küszöböltem én ki a saját kis megoldásommal:
A Külső tükör
Ha valakinek van jobb, esztétikusabb, esetleg használhatóbb ötlete, hát rajta. Írja meg és közzéteszem. Hisz’ jó pap is holtig tanul. :-)
Egyenlőre ennyi volna.
A következő postban beszámolok a hűtőventilátor projektről, de az még nincs teljesen kész, ezért arról kb. 1-2 hét múlva tudok írni.
A fentebb leírtakkal kapcsolatban jöhetnek a kritikák-észrevételek.
Lehet fikázni, de a megfogalmazásban a jó ízlés határait azért nem kéne feszegetni. :-DDD

0 megjegyzés: