Oldalak

2010. október 4., hétfő

A becsületről dióhéjban

Ami ma történt, az már a vicc kategóriába sorolható.


Nos, akkor jöjjön a történet:

Árajánlatot adtam ennek a jóembernek 2010.09.14.-én homlokzati hőszigetelésre.
Az ajánlat végösszege 298.050.- Ft lett (142 m2 10 cm-es és 62 m2 5cm-es+az aprólékok), ami így durván 1.460.- Ft-os m2 árra jön ki. Jól hangzik mi?
Pár nap után visszajöttek, hogy megrendelik az árut. Meg is csináltam az előlegszámlát a teljes összegről, ami az árajánlaton szerepelt.
Megkapták az árut rendesen, majd felkerestek itt a telepen, hogy elvinnék a többi tartozékot is (1-2 cuccot a telepről kellett elvinniük, mert így olcsóbban jöttek ki).
És ekkor ért a meglepetés engem is meg őt is.
Véletlenül a ragasztónál zsák helyett kg-ba adtam meg az egységárat, ami így egy zsák ragasztónál (25kg) 48.- Ft-ra jött ki zsákonként. Ez 1,92 Ft-os kilogrammonkénti árat takar.
Kérdezem én: Hol kapható ennyiért ragasztó?
Szóltam a csajnak, hogy van egy kis probléma, mert nem jól adtam meg az árat és kb. 80.000.- Ft-t be kellene még fizetni.
Erre ő nekem esett, hogy ők pont ezért jöttek hozzánk, meg hogy az árajánlatban ez szerepelt és ő nem fizet egy fillérrel sem többet.
Na, mondom magamba f…a.
Kérdeztem tőle, hogy mi legyen most? Erre elrohant, hogy még gondolkozik rajt. (Jellemző az ilyen emberekre, hogy szemedbe nem mernek mondani semmit, de a hátad mögött annál inkább kinyílik a csipájuk.)
Közben megjött a főnököm is és mondtam neki hogy mi a helyzet.
Átszámoltunk gyorsan az egész költségvetést és arra jutottunk, hogy ha beszerzési áron odaadjuk neki az egészet, akkor is fennmarad még majd’ 53.000.- Ft.
Felhívta a csajt a főnököm és mondja neki, hogy ezt találtuk ki.
Mondanom sem kell, hogy részéről semmi kompromisszumkészség nem mutatkozott és mereven elzárkózott mindenféle köztes megoldástól.
Most ott tartunk, hogy nekem be kell fizetnem legalább ezt az 53.000.- Ft-t.
Tudom, hogy én hibáztam, de azért el kéne gondolkoznia neki is, hogy mit tett.

Egyébként beszéltünk a jogászunkkal is, és felvilágosított bennünk, hogy nyugodtan elállhatunk az üzlettől, mert egyrészt egy laikus számára is feltűnő az árkülönbség a ragasztót illetően(25-szörös), másrészt nem volt sem aláírva, sem lepecsételve az árajánlat, csak egy sima fejléces papír, amit bárki meg tud szerkeszteni. Ennél fogva nem minősül hivatalos okiratnak.

Hogy miért fizetem ki ennek ellenére ezt az összeget? Mert nem hiányzik, hogy a városunkban elterjedjen a hír, hogy „átvágtak” bennünk a tüzépen. (Mivel csak ez az egy van)

Nekik meg csak annyit kívánok tiszta szívemből, hogy ennek az összegnek a többszörösét költsék gyógyszerre, és próbáljanak meg elszámolni a lelkiismeretükkel…

Kérésre privátba elküldöm a fotóját, illetve az iwiw-s adatlapját.


0 megjegyzés: